art 6
Zmęczeni atrakcjami Centrum Nauki Leonardo da Vinci czy zwiedzaniem barokowego dworu starostów chęcińskich mogą się zrelaksować w ogrodzie włoskim.

 

Tuż obok Centrum Nauki Leonardo da Vinci, przed frontem dworu starostów znajduje się uroczy ogród w stylu włoskim. Starannie dobrane krzewy i kwiaty sąsiadują tu m.in. rzeźbami wzorowanymi na antycznych.

 

Biegnąca obok ogrodu 300 letnia aleja lipowa prowadzi do bramy Jana III Sobieskiego. To brama wjazdowej w formie łuku triumfalnego, wzniesiona, według przekazów, na powitanie króla Jana III Sobieskiego, który wracał z Wiednia. Ufundowana została przez Stefana Bidzińskiego w latach 1673-1674.

 

Za bramą znajdują się dwa wiekowe dęby, zgodnie z tradycją nazywane Jan, na cześć króla Jana III Sobieskiego, oraz Marysieńka – na cześć jego żony.

 

Ogród w stylu włoskim uzupełnia ogród doświadczeń – miejsce przeznaczone do rekreacji ale i edukacji. Znajdziemy w nim zarówno plac zabaw dla najmłodszych jak i różnorodne urządzenia – wprawiając je w ruch poznajemy podstawowe zasady fizyki.
Zmęczeni atrakcjami Centrum Nauki Leonardo da Vinci czy zwiedzaniem barokowego dworu starostów chęcińskich mogą się zrelaksować w ogrodzie włoskim.

 

Tuż obok Centrum Nauki Leonardo da Vinci, przed frontem dworu starostów znajduje się uroczy ogród w stylu włoskim. Starannie dobrane krzewy i kwiaty sąsiadują tu m.in. rzeźbami wzorowanymi na antycznych.

 

Biegnąca obok ogrodu 300 letnia aleja lipowa prowadzi do bramy Jana III Sobieskiego. To brama wjazdowej w formie łuku triumfalnego, wzniesiona, według przekazów, na powitanie króla Jana III Sobieskiego, który wracał z Wiednia. Ufundowana została przez Stefana Bidzińskiego w latach 1673-1674.

 

Za bramą znajdują się dwa wiekowe dęby, zgodnie z tradycją nazywane Jan, na cześć króla Jana III Sobieskiego, oraz Marysieńka – na cześć jego żony.

 

Ogród w stylu włoskim uzupełnia ogród doświadczeń – miejsce przeznaczone do rekreacji ale i edukacji. Znajdziemy w nim zarówno plac zabaw dla najmłodszych jak i różnorodne urządzenia – wprawiając je w ruch poznajemy podstawowe zasady fizyki.