OFERTA WARSZTATÓW SZKOLNYCH 2018/2019

OFERTA WARSZTATÓW SZKOLNYCH 2018/2019

Oferta warsztatów na rok szkolny 2018/2019

Zachęcamy do zapoznania się z ofertą warsztatów na rok szkolny 2018/2019, na miesiące marzec-styczeń. W celu rezerwacji prosimy o kontakt telefoniczny: 609 290 121.

Oferta warsztatów na rok szkolny 2018/2019
Zachęcamy do zapoznania się z ofertą warsztatów na rok szkolny 2018/2019, na miesiące marzec-styczeń. W celu rezerwacji prosimy o kontakt telefoniczny: 609 290 121.
  • Marzec – Czerwiec

    „BO TO BARDZO WAŻNA RZECZ, ŻEBY ZDROWE ZĘBY MIEĆ”
    Małe twarde, z wierzchu szkliste, naprawiane przez dentystę – Zęby.
    Siekacze a może kły… każdy pełni inną funkcję, a ich liczba zależna jest od naszego wieku. Dla każdego z nas zęby są niezwykle ważne, dlatego konieczne jest odpowiednie dbanie o higienę jamy ustnej. Podczas zajęć uczestnicy, nie tylko poznają anatomię i właściwości zębów ale także kilka domowych metod przygotowania preparatów do ich pielęgnacji. Ponadto młodzi naukowcy spróbują poszukać odpowiedzi na trudne pytania: czy ząb mądrości jest mądry?; ząb mleczny z mleka?; a próchnica to choroba drzew?

    Wakacje

    „FALE, KTÓRE DRGAJĄ I DO UCHA DOCIERAJĄ”
    Warsztaty, na których każdy uczestnik wykonując proste doświadczenia, będzie miał możliwość zbadać mechanizm tworzenia i rozchodzenia się fali akustycznej. Przy użyciu sprężyn zademonstruje proces rozchodzenia się dźwięku –jako zaburzenia ośrodka sprężystego. Membrany i głośniki (podłączone do generatora dźwięku), posłużą jako przykłady źródeł fali akustycznej, a doświadczenia na nich wykonane, przybliżą zwiedzającym wielkości charakteryzujące fale mechaniczne. Dla zobrazowania efektu, na specjalnie przygotowanych głośnikach, zostaną kolejno umieszczone: krople wody, piasek kinetyczny oraz substancja żelowa (podczas pracy membran głośników, przybiorą one zbite i nieregularne formy, poruszając się w rytm muzyki).Uczestnicy za pomocą generatora dźwięku, będą mogli zmienić parametry fali akustycznej, a regulując częstotliwość określą swój próg słyszalności.

    Wrzesień-Styczeń

    „GDY WIDZĘ SŁODYCZE TO KWICZĘ…” – CZYLI DOBRE BO SŁODKIE
    Cukier jest to powszechnie lubiany związek chemiczny. Swoją sławę zyskał niewątpliwie dzięki temu, iż niesie za sobą słodkie odczucia smakowe, co w przyjemny sposób pobudza ludzkie podniebienia. Co jednak sprawia, iż spośród pięciu podstawowych smaków, najchętniej wybieramy właśnie słodycz? Na to oraz wiele innych pytań odpowiemy sobie w trakcie niniejszych warsztatów. Uczestnicy zajęć dowiedzą się nie tylko, dlaczego słodycze smakują ludziom tak bardzo, ale również, w jakich produktach spożywczych jest spotykany cukier. Dodatkowo poznają, jaką główną rolę odgrywa on w organizmach żywych oraz jakie konsekwencje mogą wystąpić, gdy spożywamy go w nadmiarze. Ponadto uczniowie zgłębią tajniki produkcji, lubianych powszechnie żelowych misiów, a także pod okiem prowadzącego wykonają własne żelki.
  • Marzec – Czerwiec
    „BO TO BARDZO WAŻNA RZECZ, ŻEBY ZDROWE ZĘBY MIEĆ”
    Małe twarde, z wierzchu szkliste, naprawiane przez dentystę – Zęby.
    Siekacze a może kły… każdy pełni inną funkcję, a ich liczba zależna jest od naszego wieku. Dla każdego z nas zęby są niezwykle ważne, dlatego konieczne jest odpowiednie dbanie o higienę jamy ustnej. Podczas zajęć uczestnicy, nie tylko poznają anatomię i właściwości zębów ale także kilka domowych metod przygotowania preparatów do ich pielęgnacji. Ponadto młodzi naukowcy spróbują poszukać odpowiedzi na trudne pytania: czy ząb mądrości jest mądry?; ząb mleczny z mleka?; a próchnica to choroba drzew?
    Wakacje
    „FALE, KTÓRE DRGAJĄ I DO UCHA DOCIERAJĄ”
    Warsztaty, na których każdy uczestnik wykonując proste doświadczenia, będzie miał możliwość zbadać mechanizm tworzenia i rozchodzenia się fali akustycznej. Przy użyciu sprężyn zademonstruje proces rozchodzenia się dźwięku –jako zaburzenia ośrodka sprężystego. Membrany i głośniki (podłączone do generatora dźwięku), posłużą jako przykłady źródeł fali akustycznej, a doświadczenia na nich wykonane, przybliżą zwiedzającym wielkości charakteryzujące fale mechaniczne. Dla zobrazowania efektu, na specjalnie przygotowanych głośnikach, zostaną kolejno umieszczone: krople wody, piasek kinetyczny oraz substancja żelowa (podczas pracy membran głośników, przybiorą one zbite i nieregularne formy, poruszając się w rytm muzyki).Uczestnicy za pomocą generatora dźwięku, będą mogli zmienić parametry fali akustycznej, a regulując częstotliwość określą swój próg słyszalności.
    Wrzesień-Styczeń
    „GDY WIDZĘ SŁODYCZE TO KWICZĘ…” – CZYLI DOBRE BO SŁODKIE
    Cukier jest to powszechnie lubiany związek chemiczny. Swoją sławę zyskał niewątpliwie dzięki temu, iż niesie za sobą słodkie odczucia smakowe, co w przyjemny sposób pobudza ludzkie podniebienia. Co jednak sprawia, iż spośród pięciu podstawowych smaków, najchętniej wybieramy właśnie słodycz? Na to oraz wiele innych pytań odpowiemy sobie w trakcie niniejszych warsztatów. Uczestnicy zajęć dowiedzą się nie tylko, dlaczego słodycze smakują ludziom tak bardzo, ale również, w jakich produktach spożywczych jest spotykany cukier. Dodatkowo poznają, jaką główną rolę odgrywa on w organizmach żywych oraz jakie konsekwencje mogą wystąpić, gdy spożywamy go w nadmiarze. Ponadto uczniowie zgłębią tajniki produkcji, lubianych powszechnie żelowych misiów, a także pod okiem prowadzącego wykonają własne żelki.
  • Marzec – Czerwiec

    „CZY ROŚLINY RÓWNIEŻ POSIADAJĄ SWOJE SPIŻARNIE?”
    Gromadzenie żywności jest powszechnie znane zarówno wśród ludzi, jak również w świecie zwierząt. Wiele bowiem gatunków słynie z tworzenia zapasów, które będą mogły wykorzystać w chwilach szczególnego braku pożywienia. Czy jednak w świecie roślin jest podobnie? Czy rośliny również magazynują substancje odżywcze? Jeżeli tak, to w jaki sposób to robią? Podczas niniejszych warsztatów uczestnicy zdobędą odpowiedzi na powyższe pytania. Jednak, aby tego dokonać, muszą się stać prawdziwymi biologami, dla których praca z mikroskopem nie jest straszna. Uczniowie w trakcie warsztatów dowiedzą się, z jakich elementów zbudowany jest mikroskop, przygotują własne preparaty mikroskopowe oraz dokonają samodzielnych, wnikliwych obserwacji materiałów roślinnych zawierających substancje zapasowe.

    Wakacje

    ,,CUKIERECZKU POWIEDZ PRZECIE, GDZIE SIĘ KRYJESZ NA TYM ŚWIECIE?”
    Węglowodany to związki organiczne występujące w organizmach zwierzęcych i roślinnych. Są niezbędnym składnikiem pokarmu oraz stanowią główne źródło energii. W ramach warsztatów pod nazwą ,,Cukiereczku powiedz przecie, gdzie się kryjesz na tym świecie?” uczestnicy sprawdzą, jaka zawartość glukozy ,,kryje” się w poszczególnych owocach i warzywach. Dowiedzą się również, jakie jest dzienne zapotrzebowanie organizmu na węglowodany oraz jak wygląda współczesna piramida żywieniowa.

    Wrzesień-Styczeń

    „POCHŁANIASZ MNIE BEZ RESZTY – SORPCYJNOŚĆ”
    Dlaczego węgiel apteczny pomaga ograniczyć nieprzyjemny zapach np. w lodówce? Dlaczego wyprane ubrania przyjemnie pachną, ale po kilku godzinach noszenia zapach znika? Młodzi naukowcy będą próbowali poznać odpowiedzi na powyższe pytania w oparciu o zagadnienie sorpcyjności. Uczestnicy dowiedzą się, na czym polega to zjawisko i jak w praktyce wygląda. Zbadają właściwości sorpcyjne węgla medycznego i przekonają się, dlaczego służy nam pomocą przy zatruciach pokarmowych. Niewątpliwą atrakcją podczas zajęć będzie Superabsorbent, który pozwoli nam stworzyć trwały „śnieg”.
  • Marzec – Czerwiec
    „CZY ROŚLINY RÓWNIEŻ POSIADAJĄ SWOJE SPIŻARNIE?”
    Gromadzenie żywności jest powszechnie znane zarówno wśród ludzi, jak również w świecie zwierząt. Wiele bowiem gatunków słynie z tworzenia zapasów, które będą mogły wykorzystać w chwilach szczególnego braku pożywienia. Czy jednak w świecie roślin jest podobnie? Czy rośliny również magazynują substancje odżywcze? Jeżeli tak, to w jaki sposób to robią? Podczas niniejszych warsztatów uczestnicy zdobędą odpowiedzi na powyższe pytania. Jednak, aby tego dokonać, muszą się stać prawdziwymi biologami, dla których praca z mikroskopem nie jest straszna. Uczniowie w trakcie warsztatów dowiedzą się, z jakich elementów zbudowany jest mikroskop, przygotują własne preparaty mikroskopowe oraz dokonają samodzielnych, wnikliwych obserwacji materiałów roślinnych zawierających substancje zapasowe.
    Wakacje
    ,,CUKIERECZKU POWIEDZ PRZECIE, GDZIE SIĘ KRYJESZ NA TYM ŚWIECIE?”
    Węglowodany to związki organiczne występujące w organizmach zwierzęcych i roślinnych. Są niezbędnym składnikiem pokarmu oraz stanowią główne źródło energii. W ramach warsztatów pod nazwą ,,Cukiereczku powiedz przecie, gdzie się kryjesz na tym świecie?” uczestnicy sprawdzą, jaka zawartość glukozy ,,kryje” się w poszczególnych owocach i warzywach. Dowiedzą się również, jakie jest dzienne zapotrzebowanie organizmu na węglowodany oraz jak wygląda współczesna piramida żywieniowa.
    Wrzesień-Styczeń
    „POCHŁANIASZ MNIE BEZ RESZTY – SORPCYJNOŚĆ”
    Dlaczego węgiel apteczny pomaga ograniczyć nieprzyjemny zapach np. w lodówce? Dlaczego wyprane ubrania przyjemnie pachną, ale po kilku godzinach noszenia zapach znika? Młodzi naukowcy będą próbowali poznać odpowiedzi na powyższe pytania w oparciu o zagadnienie sorpcyjności. Uczestnicy dowiedzą się, na czym polega to zjawisko i jak w praktyce wygląda. Zbadają właściwości sorpcyjne węgla medycznego i przekonają się, dlaczego służy nam pomocą przy zatruciach pokarmowych. Niewątpliwą atrakcją podczas zajęć będzie Superabsorbent, który pozwoli nam stworzyć trwały „śnieg”.
  • Marzec – Czerwiec

    „POZNAJEMY CHEMICZNE ZWIĄZKI, W KTÓRYCH WĘGIEL WYCIĄGA SWE RĄCZKI”
    Zwykle kojarzą nam się ze skomplikowaną chemią organiczną i często zapominamy, że są związkami występującymi w substancjach stosowanych na co dzień, takich jak ocet, czyli wodny roztwór kwasu octowego. Kwasy karboksylowe znane są od dawna. Mogą być otrzymywane z produktów naturalnych oraz syntetycznie. Podczas warsztatów, uczniowie zbadają właściwości kwasów karboksylowych i przeprowadzą ich reakcje charakterystyczne. Dzięki reakcji kwasu oleinowego z nadmanganianem potasu wykryją obecność podwójnego wiązania w nienasyconych kwasach karboksylowych. Będą mogli również sprawdzić, czy w tabletkach polopiryny obecny jest kwas salicylowy wykonując proste doświadczenie chemiczne.

    Wakacje

    „UKRYTA W HERBACIE, USPOKOI CIĘ BRACIE”
    Herbatą nazywamy zwykle napój, przyrządzany z liści i pąków roślin. Napar herbaciany w swoim składzie zawiera substancje o szerokim spektrum działania. Na zajęciach uczniowie, poznają taninę – związek, dzięki któremu napar zyskuje właściwości uspokajające. Podczas warsztatów uczestnicy przeprowadzą szereg reakcji charakterystycznych, na podstawie, których poznają odpowiedź na pytania: co to jest tanina?, czy występuje tylko w herbacie?, czym różni się od teiny?, jakie ma zastosowanie i właściwości?

    Wrzesień-Styczeń

    „JAK SOBIE POŚWIECISZ, TAK BĘDZIESZ WIDZIAŁ – CZYLI JAKIE SUBSTANCJE PRZEWODZĄ PRĄD”
    Jak sprawdzić czy dana substancja przewodzi prąd elektryczny? Czy możliwe jest by cytryna wykazywała taką zdolność? Aby to zbadać, nie musimy posiadać specjalistycznego sprzętu. Podczas zajęć młodzież, korzystając z prostych metod laboratoryjnych, zbada, która z substancji wykorzystywanych przez nas na co dzień jest elektrolitem. Pomocne w tym będą wskaźniki chemiczne, czyli substancje reagujące na odczyn badanej substancji zmianą barwy.
  • Marzec – Czerwiec
    „POZNAJEMY CHEMICZNE ZWIĄZKI, W KTÓRYCH WĘGIEL WYCIĄGA SWE RĄCZKI”
    Zwykle kojarzą nam się ze skomplikowaną chemią organiczną i często zapominamy, że są związkami występującymi w substancjach stosowanych na co dzień, takich jak ocet, czyli wodny roztwór kwasu octowego. Kwasy karboksylowe znane są od dawna. Mogą być otrzymywane z produktów naturalnych oraz syntetycznie. Podczas warsztatów, uczniowie zbadają właściwości kwasów karboksylowych i przeprowadzą ich reakcje charakterystyczne. Dzięki reakcji kwasu oleinowego z nadmanganianem potasu wykryją obecność podwójnego wiązania w nienasyconych kwasach karboksylowych. Będą mogli również sprawdzić, czy w tabletkach polopiryny obecny jest kwas salicylowy wykonując proste doświadczenie chemiczne.
    Wakacje
    „UKRYTA W HERBACIE, USPOKOI CIĘ BRACIE”
    Herbatą nazywamy zwykle napój, przyrządzany z liści i pąków roślin. Napar herbaciany w swoim składzie zawiera substancje o szerokim spektrum działania. Na zajęciach uczniowie, poznają taninę – związek, dzięki któremu napar zyskuje właściwości uspokajające. Podczas warsztatów uczestnicy przeprowadzą szereg reakcji charakterystycznych, na podstawie, których poznają odpowiedź na pytania: co to jest tanina?, czy występuje tylko w herbacie?, czym różni się od teiny?, jakie ma zastosowanie i właściwości?
    Wrzesień-Styczeń
    „JAK SOBIE POŚWIECISZ, TAK BĘDZIESZ WIDZIAŁ – CZYLI JAKIE SUBSTANCJE PRZEWODZĄ PRĄD”
    Jak sprawdzić czy dana substancja przewodzi prąd elektryczny? Czy możliwe jest by cytryna wykazywała taką zdolność? Aby to zbadać, nie musimy posiadać specjalistycznego sprzętu. Podczas zajęć młodzież, korzystając z prostych metod laboratoryjnych, zbada, która z substancji wykorzystywanych przez nas na co dzień jest elektrolitem. Pomocne w tym będą wskaźniki chemiczne, czyli substancje reagujące na odczyn badanej substancji zmianą barwy.
  • Marzec – Czerwiec

    „KIEDY TLEN CHCE STAĆ SIĘ TLENKIEM…”
    Co się stanie gdy atom tlenu połączy się z inną cząsteczką…? Po udziale w zajęciach odpowiedź stanie się prosta – powstaną tlenki stanowiące podstawową grupę związków nieorganicznych. Tytułowe tlenki są dwuskładnikowymi związkami tlenu z innymi pierwiastkami. Uczestnicy warsztatów, wykonując szereg doświadczeń chemicznych odpowiedzą na pytanie, czy wszystkie tlenki metali i niemetali są dobrze rozpuszczalne w wodzie?, Kwasowy, zasadowy a może obojętny – jaki charakter chemiczny posiadają wybrane tlenki?. Gimnazjaliści dowiedzą się również, czy wszystkie tlenki posiadają właściwości amfoteryczne? Gwarantujemy maksymalnie chemiczne zajęcia nawet dla najbardziej dociekliwych chemików.

    Wakacje

    „WĘGIEL I WODA W CUKRZE SIĘ CHOWA”
    Łatwo go poznacie, najpierw był rośliną, teraz jest w herbacie…. cukier – bo o nim mowa, jest to związek chemiczny, z którym mamy do czynienia na co dzień. Czy wszystkie cukry są tak samo zbudowane, a tym samym posiadają podobne właściwości? Odpowiedzi na te i inne pytania, uczestnicy zajęć uzyskają wykonując szereg doświadczeń chemicznych m.in. określą skład pierwiastkowy węglowodanów, sprawdzą czy wykazują właściwości redukujące, oraz w jaki sposób w produktach spożywczych wykryć obecność cukrów.

    Wrzesień-Styczeń

    „JESZCZE PO KROPELCE… – MIARECZKOWANIE ALKACYMETRYCZNE”
    Analiza miareczkowa stanowi jedną z najważniejszych metod analizy ilościowej. Metody alkacymetryczne pozwalają wizualnie określić punkt końcowy miareczkowania na podstawie zmiany barwy wskaźnika. Z tego względu licealiści, w ramach warsztatów zapoznają się z rodzajami stosowanych wskaźników, sposobach ich doboru oraz z pojęciem krzywej miareczkowania. Dowiedzą się również, jakie są najczęstsze rodzaje błędów popełnianych podczas wykonywania analiz. Poza wiedzą teoretyczną, licealiści będą mogli samodzielnie oznaczyć stężenie kwasu i zasady poprzez ich miareczkowanie z wykorzystaniem profesjonalnego sprzętu laboratoryjnego.
  • Marzec – Czerwiec
    „KIEDY TLEN CHCE STAĆ SIĘ TLENKIEM…”
    Co się stanie gdy atom tlenu połączy się z inną cząsteczką…? Po udziale w zajęciach odpowiedź stanie się prosta – powstaną tlenki stanowiące podstawową grupę związków nieorganicznych. Tytułowe tlenki są dwuskładnikowymi związkami tlenu z innymi pierwiastkami. Uczestnicy warsztatów, wykonując szereg doświadczeń chemicznych odpowiedzą na pytanie, czy wszystkie tlenki metali i niemetali są dobrze rozpuszczalne w wodzie?, Kwasowy, zasadowy a może obojętny – jaki charakter chemiczny posiadają wybrane tlenki?. Gimnazjaliści dowiedzą się również, czy wszystkie tlenki posiadają właściwości amfoteryczne? Gwarantujemy maksymalnie chemiczne zajęcia nawet dla najbardziej dociekliwych chemików.
    Wakacje
    „WĘGIEL I WODA W CUKRZE SIĘ CHOWA”
    Łatwo go poznacie, najpierw był rośliną, teraz jest w herbacie…. cukier – bo o nim mowa, jest to związek chemiczny, z którym mamy do czynienia na co dzień. Czy wszystkie cukry są tak samo zbudowane, a tym samym posiadają podobne właściwości? Odpowiedzi na te i inne pytania, uczestnicy zajęć uzyskają wykonując szereg doświadczeń chemicznych m.in. określą skład pierwiastkowy węglowodanów, sprawdzą czy wykazują właściwości redukujące, oraz w jaki sposób w produktach spożywczych wykryć obecność cukrów.
    Wrzesień-Styczeń
    „JESZCZE PO KROPELCE… – MIARECZKOWANIE ALKACYMETRYCZNE”
    Analiza miareczkowa stanowi jedną z najważniejszych metod analizy ilościowej. Metody alkacymetryczne pozwalają wizualnie określić punkt końcowy miareczkowania na podstawie zmiany barwy wskaźnika. Z tego względu licealiści, w ramach warsztatów zapoznają się z rodzajami stosowanych wskaźników, sposobach ich doboru oraz z pojęciem krzywej miareczkowania. Dowiedzą się również, jakie są najczęstsze rodzaje błędów popełnianych podczas wykonywania analiz. Poza wiedzą teoretyczną, licealiści będą mogli samodzielnie oznaczyć stężenie kwasu i zasady poprzez ich miareczkowanie z wykorzystaniem profesjonalnego sprzętu laboratoryjnego.
unia3
Wielkość czcionki
Kontrast