OFERTA WARSZTATÓW SZKOLNYCH 2018/2019

OFERTA WARSZTATÓW SZKOLNYCH 2018/2019

Oferta warsztatów na rok szkolny 2018/2019

Zachęcamy do zapoznania się z ofertą warsztatów na rok szkolny 2018/2019, na miesiące marzec-styczeń. W celu rezerwacji prosimy o kontakt telefoniczny: 609 290 121.

Oferta warsztatów na rok szkolny 2018/2019
Zachęcamy do zapoznania się z ofertą warsztatów na rok szkolny 2018/2019, na miesiące marzec-styczeń. W celu rezerwacji prosimy o kontakt telefoniczny: 609 290 121.
  • Wrzesień-Styczeń

    „GDY WIDZĘ SŁODYCZE TO KWICZĘ…” – CZYLI DOBRE BO SŁODKIE
    Cukier jest to powszechnie lubiany związek chemiczny. Swoją sławę zyskał niewątpliwie dzięki temu, iż niesie za sobą słodkie odczucia smakowe, co w przyjemny sposób pobudza ludzkie podniebienia. Co jednak sprawia, iż spośród pięciu podstawowych smaków, najchętniej wybieramy właśnie słodycz? Na to oraz wiele innych pytań odpowiemy sobie w trakcie niniejszych warsztatów. Uczestnicy zajęć dowiedzą się nie tylko, dlaczego słodycze smakują ludziom tak bardzo, ale również, w jakich produktach spożywczych jest spotykany cukier. Dodatkowo poznają, jaką główną rolę odgrywa on w organizmach żywych oraz jakie konsekwencje mogą wystąpić, gdy spożywamy go w nadmiarze. Ponadto uczniowie zgłębią tajniki produkcji, lubianych powszechnie żelowych misiów, a także pod okiem prowadzącego wykonają własne żelki.
  • Wrzesień-Styczeń
    „GDY WIDZĘ SŁODYCZE TO KWICZĘ…” – CZYLI DOBRE BO SŁODKIE
    Cukier jest to powszechnie lubiany związek chemiczny. Swoją sławę zyskał niewątpliwie dzięki temu, iż niesie za sobą słodkie odczucia smakowe, co w przyjemny sposób pobudza ludzkie podniebienia. Co jednak sprawia, iż spośród pięciu podstawowych smaków, najchętniej wybieramy właśnie słodycz? Na to oraz wiele innych pytań odpowiemy sobie w trakcie niniejszych warsztatów. Uczestnicy zajęć dowiedzą się nie tylko, dlaczego słodycze smakują ludziom tak bardzo, ale również, w jakich produktach spożywczych jest spotykany cukier. Dodatkowo poznają, jaką główną rolę odgrywa on w organizmach żywych oraz jakie konsekwencje mogą wystąpić, gdy spożywamy go w nadmiarze. Ponadto uczniowie zgłębią tajniki produkcji, lubianych powszechnie żelowych misiów, a także pod okiem prowadzącego wykonają własne żelki.
  • Wrzesień-Styczeń

    „POCHŁANIASZ MNIE BEZ RESZTY – SORPCYJNOŚĆ”
    Dlaczego węgiel apteczny pomaga ograniczyć nieprzyjemny zapach np. w lodówce? Dlaczego wyprane ubrania przyjemnie pachną, ale po kilku godzinach noszenia zapach znika? Młodzi naukowcy będą próbowali poznać odpowiedzi na powyższe pytania w oparciu o zagadnienie sorpcyjności. Uczestnicy dowiedzą się, na czym polega to zjawisko i jak w praktyce wygląda. Zbadają właściwości sorpcyjne węgla medycznego i przekonają się, dlaczego służy nam pomocą przy zatruciach pokarmowych. Niewątpliwą atrakcją podczas zajęć będzie Superabsorbent, który pozwoli nam stworzyć trwały „śnieg”.
  • Wrzesień-Styczeń
    „POCHŁANIASZ MNIE BEZ RESZTY – SORPCYJNOŚĆ”
    Dlaczego węgiel apteczny pomaga ograniczyć nieprzyjemny zapach np. w lodówce? Dlaczego wyprane ubrania przyjemnie pachną, ale po kilku godzinach noszenia zapach znika? Młodzi naukowcy będą próbowali poznać odpowiedzi na powyższe pytania w oparciu o zagadnienie sorpcyjności. Uczestnicy dowiedzą się, na czym polega to zjawisko i jak w praktyce wygląda. Zbadają właściwości sorpcyjne węgla medycznego i przekonają się, dlaczego służy nam pomocą przy zatruciach pokarmowych. Niewątpliwą atrakcją podczas zajęć będzie Superabsorbent, który pozwoli nam stworzyć trwały „śnieg”.
  • Wrzesień-Styczeń

    „JAK SOBIE POŚWIECISZ, TAK BĘDZIESZ WIDZIAŁ – CZYLI JAKIE SUBSTANCJE PRZEWODZĄ PRĄD”
    Jak sprawdzić czy dana substancja przewodzi prąd elektryczny? Czy możliwe jest by cytryna wykazywała taką zdolność? Aby to zbadać, nie musimy posiadać specjalistycznego sprzętu. Podczas zajęć młodzież, korzystając z prostych metod laboratoryjnych, zbada, która z substancji wykorzystywanych przez nas na co dzień jest elektrolitem. Pomocne w tym będą wskaźniki chemiczne, czyli substancje reagujące na odczyn badanej substancji zmianą barwy.
  • Wrzesień-Styczeń
    „JAK SOBIE POŚWIECISZ, TAK BĘDZIESZ WIDZIAŁ – CZYLI JAKIE SUBSTANCJE PRZEWODZĄ PRĄD”
    Jak sprawdzić czy dana substancja przewodzi prąd elektryczny? Czy możliwe jest by cytryna wykazywała taką zdolność? Aby to zbadać, nie musimy posiadać specjalistycznego sprzętu. Podczas zajęć młodzież, korzystając z prostych metod laboratoryjnych, zbada, która z substancji wykorzystywanych przez nas na co dzień jest elektrolitem. Pomocne w tym będą wskaźniki chemiczne, czyli substancje reagujące na odczyn badanej substancji zmianą barwy.
  • Wrzesień-Styczeń

    „JESZCZE PO KROPELCE… – MIARECZKOWANIE ALKACYMETRYCZNE”
    Analiza miareczkowa stanowi jedną z najważniejszych metod analizy ilościowej. Metody alkacymetryczne pozwalają wizualnie określić punkt końcowy miareczkowania na podstawie zmiany barwy wskaźnika. Z tego względu licealiści, w ramach warsztatów zapoznają się z rodzajami stosowanych wskaźników, sposobach ich doboru oraz z pojęciem krzywej miareczkowania. Dowiedzą się również, jakie są najczęstsze rodzaje błędów popełnianych podczas wykonywania analiz. Poza wiedzą teoretyczną, licealiści będą mogli samodzielnie oznaczyć stężenie kwasu i zasady poprzez ich miareczkowanie z wykorzystaniem profesjonalnego sprzętu laboratoryjnego.
  • Wrzesień-Styczeń
    „JESZCZE PO KROPELCE… – MIARECZKOWANIE ALKACYMETRYCZNE”
    Analiza miareczkowa stanowi jedną z najważniejszych metod analizy ilościowej. Metody alkacymetryczne pozwalają wizualnie określić punkt końcowy miareczkowania na podstawie zmiany barwy wskaźnika. Z tego względu licealiści, w ramach warsztatów zapoznają się z rodzajami stosowanych wskaźników, sposobach ich doboru oraz z pojęciem krzywej miareczkowania. Dowiedzą się również, jakie są najczęstsze rodzaje błędów popełnianych podczas wykonywania analiz. Poza wiedzą teoretyczną, licealiści będą mogli samodzielnie oznaczyć stężenie kwasu i zasady poprzez ich miareczkowanie z wykorzystaniem profesjonalnego sprzętu laboratoryjnego.
unia3
Wielkość czcionki
Kontrast