
Warsztaty i pokazy naukowe
22-23 lutego 2020
22-23 lutego 2020
Warsztaty i pokazy naukowe
22-23 lutego 2020
22-23 lutego 2020
Sobota:
10:00 – „Nie taka bakteria straszna jak ma kulturę”
12:00 – „Kolorowo ale czy zawsze zdrowo?”
14:00 – „Podróż do chemicznej planety Higgsa” – pokazy naukowe
15:30 – „To czasem złości, że ryba ma ości”
Niedziela:
10:00 – „To czasem złości, że ryba ma ości”
13:00 – „Bo to bardzo ważna rzecz, żeby zdrowe zęby mieć” – rezerwacja dla grupy
14:00 – „Podróż do chemicznej planety Higgsa” – pokazy naukowe
15:30 – „Nie taka bakteria straszna jak ma kulturę”
Zadzwoń i sprawdź, czy na wybrany warsztat naukowy lub pokaz są jeszcze wolne miejsca, tel.609 290 121
„Nie taka bakteria straszna jak ma kulturę”
Codziennie mamy kontakt z milionami bakterii. Można je spotkać dosłownie wszędzie: w glebie, wodzie oraz powietrzu. Nie brak ich nawet w lodowcach Antarktydy, w pobliżu wulkanów, czy w innych organizmach żywych. Są także w produktach spożywczych! Niniejsze warsztaty pomogą nam przenieść się w świat tych maleńkich organizmów. W ich trakcie przekonamy się, że nie wszystkie bakterie są złe, ale mogą wśród nich występować także takie, które są nam bardzo potrzebne do życia. Uczestnicy zajęć poznają ich rolę oraz sposoby rozprzestrzeniania się. Dowiedzą się również, dlaczego zakrywamy usta, gdy kaszlemy. W tym celu wykonają kilka doświadczeń biologiczno-chemicznych pod czujnym okiem edukatora. Na zakończenie młodzi naukowcy przygotują naturalny żel antybakteryjny, który zabiorą do domu, by dbać o codzienną higienę swych rąk.
„Kolorowo ale czy zawsze zdrowo?”
Często słyszymy, że należy „ jeść kolorowo”. Doskonale wiemy, że kolory oddziałują nie tylko na nasz nastrój, ale także wzmagają apetyt. Czy jednak to, co kolorowe zawsze jest zdrowe? Aby odpowiedzieć na to pytanie, trzeba przyjrzeć się temu, skąd bierze się kolor jedzenia i co wpływa na jego intensywność. Podczas zajęć uczestnicy będą mogli porównać produkty żywnościowe pod kątem ich składu chemicznego, poznać różne rodzaje dodatków do żywności oraz ich wpływ na zdrowie człowieka. Dzieci, pod nadzorem animatora, nauczą się samodzielnie, badać skład chemiczny ulubionych produktów pod kątem występowania w nich dodatków do żywności; a także zabawią się w detektywów- uzbrojonych w lupy, którzy czytają ze zrozumieniem etykiety na produktach spożywczych. Ponadto, podczas warsztatów pokażemy, w jaki sposób odróżnić produkty naturalnie barwione od tych zabarwionych sztucznie i udowodnimy, że tak chętnie reklamowana żywność typu light, nie zawsze jest zdrowa.
„Bo to bardzo ważna rzecz, żeby zdrowe zęby mieć”
Małe, twarde, z wierzchu szkliste, naprawiane przez dentystę – Zęby.
Siekacze a może kły… każdy pełni inną funkcję, a ich liczba zależna jest od naszego wieku. Dla każdego z nas zęby są niezwykle ważne, dlatego konieczne jest odpowiednie dbanie o higienę jamy ustnej. Podczas zajęć uczestnicy, nie tylko poznają anatomię i właściwości zębów ale także kilka domowych metod przygotowania preparatów do ich pielęgnacji. Ponadto młodzi naukowcy spróbują poszukać odpowiedzi na trudne pytania: czy ząb mądrości jest mądry?; ząb mleczny z mleka?; a próchnica to choroba drzew?
„To czasem złości, że ryba ma ości”
Spoglądając na różne ilustracje przedstawiające kulę ziemską, można od razu zaobserwować jedną istotną rzecz, a mianowicie zdecydowana większość obszaru naszej planety zakrywa woda. Tereny te jednak nie są pozbawione życia. Zamieszkuje tam bowiem wiele niezwykłych organizmów jak chociażby ryby. Mimo, iż my nie jesteśmy w stanie żyć pod wodą, to jednak te stworzenia radzą sobie świetnie w tym środowisku, stąd nawet powiedzenie: „czuć się jak ryba w wodzie”. Uczestnicy warsztatów poznają przystosowania ryb do życia w wodzie. Dowiedzą się, czym są skrzela, oraz jak to się dzieje, że ryby nie toną. Przeanalizują przy tym ich budowę ciała. Jeśli więc fascynujesz się bajecznym, podwodnym światem, to te zajęcia są właśnie dla ciebie.
Zajęcia wspomagają realizację zagadnień podstawy programowej klas IV-VI szkoły podstawowej, głównie w zakresie: biologii.
„Podróż do chemicznej planety Higgsa” – pokazy naukowe
Dodatkowa aktywność dla wszystkich gości weekendowych, zapraszamy w podróż do Chemicznej Planety Higgsa, który przeniesie Państwa w krainę spektakularnych eksperymentów z wybuchami, grą świateł i niezwykłymi związkami chemicznymi. Pokazy naukowe trwają ok 45 minut i odbywają się z czynnym udziałem publiczności. Inspirujemy do obserwacji, doświadczania, zadawania pytań i poszukiwania odpowiedzi.
Sobota:
10:00 – „Nie taka bakteria straszna jak ma kulturę”
12:00 – „Kolorowo ale czy zawsze zdrowo?”
14:00 – „Podróż do chemicznej planety Higgsa” – pokazy naukowe
15:30 – „To czasem złości, że ryba ma ości”
Niedziela:
10:00 – „To czasem złości, że ryba ma ości”
13:00 – „Bo to bardzo ważna rzecz, żeby zdrowe zęby mieć” – rezerwacja dla grupy
14:00 – „Podróż do chemicznej planety Higgsa” – pokazy naukowe
15:30 – „Nie taka bakteria straszna jak ma kulturę”
Zadzwoń i sprawdź, czy na wybrany warsztat naukowy lub pokaz są jeszcze wolne miejsca, tel.609 290 121
„Nie taka bakteria straszna jak ma kulturę”
Codziennie mamy kontakt z milionami bakterii. Można je spotkać dosłownie wszędzie: w glebie, wodzie oraz powietrzu. Nie brak ich nawet w lodowcach Antarktydy, w pobliżu wulkanów, czy w innych organizmach żywych. Są także w produktach spożywczych! Niniejsze warsztaty pomogą nam przenieść się w świat tych maleńkich organizmów. W ich trakcie przekonamy się, że nie wszystkie bakterie są złe, ale mogą wśród nich występować także takie, które są nam bardzo potrzebne do życia. Uczestnicy zajęć poznają ich rolę oraz sposoby rozprzestrzeniania się. Dowiedzą się również, dlaczego zakrywamy usta, gdy kaszlemy. W tym celu wykonają kilka doświadczeń biologiczno-chemicznych pod czujnym okiem edukatora. Na zakończenie młodzi naukowcy przygotują naturalny żel antybakteryjny, który zabiorą do domu, by dbać o codzienną higienę swych rąk.
„Kolorowo ale czy zawsze zdrowo?”
Często słyszymy, że należy „ jeść kolorowo”. Doskonale wiemy, że kolory oddziałują nie tylko na nasz nastrój, ale także wzmagają apetyt. Czy jednak to, co kolorowe zawsze jest zdrowe? Aby odpowiedzieć na to pytanie, trzeba przyjrzeć się temu, skąd bierze się kolor jedzenia i co wpływa na jego intensywność. Podczas zajęć uczestnicy będą mogli porównać produkty żywnościowe pod kątem ich składu chemicznego, poznać różne rodzaje dodatków do żywności oraz ich wpływ na zdrowie człowieka. Dzieci, pod nadzorem animatora, nauczą się samodzielnie, badać skład chemiczny ulubionych produktów pod kątem występowania w nich dodatków do żywności; a także zabawią się w detektywów- uzbrojonych w lupy, którzy czytają ze zrozumieniem etykiety na produktach spożywczych. Ponadto, podczas warsztatów pokażemy, w jaki sposób odróżnić produkty naturalnie barwione od tych zabarwionych sztucznie i udowodnimy, że tak chętnie reklamowana żywność typu light, nie zawsze jest zdrowa.
„Bo to bardzo ważna rzecz, żeby zdrowe zęby mieć”
Małe, twarde, z wierzchu szkliste, naprawiane przez dentystę – Zęby.
Siekacze a może kły… każdy pełni inną funkcję, a ich liczba zależna jest od naszego wieku. Dla każdego z nas zęby są niezwykle ważne, dlatego konieczne jest odpowiednie dbanie o higienę jamy ustnej. Podczas zajęć uczestnicy, nie tylko poznają anatomię i właściwości zębów ale także kilka domowych metod przygotowania preparatów do ich pielęgnacji. Ponadto młodzi naukowcy spróbują poszukać odpowiedzi na trudne pytania: czy ząb mądrości jest mądry?; ząb mleczny z mleka?; a próchnica to choroba drzew?
„To czasem złości, że ryba ma ości”
Spoglądając na różne ilustracje przedstawiające kulę ziemską, można od razu zaobserwować jedną istotną rzecz, a mianowicie zdecydowana większość obszaru naszej planety zakrywa woda. Tereny te jednak nie są pozbawione życia. Zamieszkuje tam bowiem wiele niezwykłych organizmów jak chociażby ryby. Mimo, iż my nie jesteśmy w stanie żyć pod wodą, to jednak te stworzenia radzą sobie świetnie w tym środowisku, stąd nawet powiedzenie: „czuć się jak ryba w wodzie”. Uczestnicy warsztatów poznają przystosowania ryb do życia w wodzie. Dowiedzą się, czym są skrzela, oraz jak to się dzieje, że ryby nie toną. Przeanalizują przy tym ich budowę ciała. Jeśli więc fascynujesz się bajecznym, podwodnym światem, to te zajęcia są właśnie dla ciebie.
Zajęcia wspomagają realizację zagadnień podstawy programowej klas IV-VI szkoły podstawowej, głównie w zakresie: biologii.